Google Ads – PPC

Nem csak keresőkampányok

A legnépszerűbb kereső és hirdetőfelület a maga számtalan platformjával még mindig a Google Ads. A kérdés nem az, hogyan tudunk hirdetni rajta, hanem hogy hogyan lehet hatékonyan hirdetni, tehát milyen kampánytípussal mikor milyen tartalmat hirdetünk, kinek jelenik meg, mikor és hol?

Itt már komoly költségekről is beszélünk, és nem mindegy, hogy a költségek hogyan és mikor térülnek meg. Ez nagyban függ a vállalkozás típusától és a céloktól, attól mit, kinek és mikor, hol hirdetünk és természetesen a hirdetési beállításoktól.

A kereső – search - kampányok (Google Ads search, Bing, Yahoo, Yandex, Baidu) ma már nagyon sokrétűek, így hirdethetünk termékeket, keresési, shopping, performance, display, vagy akár térkép kampányokkal AI alapú célzásokkal és ajánlattételekkel. Hirdethetünk márkát, helyet, szolgáltatásokat, termékkészleteket ráadásul számtalan felületen különféle kampánycéllal, mint megjelenés, megtérülés satöbbi. A cél minden esetben a profit és az új ügyfelek növelése, természetesen a kettő élesen elkülönül egymástól és más-más megtérülési számítások állnak mögöttük.

Beállíthatjuk kattintási ár alapon, vagy akár profit alapján is, azaz annyit fizetünk a hirdetésért, amennyit nekünk megér egy-egy vásárlás, kapcsolatfelvétel, telefonhívás, vagy megrendelés.

Így egy PPC kampány már viszonylag jól kalkulálható a bevételi oldalon is, természetesen mindehhez ma már alapos szaktudásra van szükség, de viszonylag kis költségvetés mellett is bármikor elindítható és akár már holnaptól bevételt hozhat a vállalkozás számára.

A fő feladat itt is, ahogy a SEO-ban is, hogy akkor és ott jelenik meg, amikor valaki valós igénnyel keres egy-egy terméket, vagy szolgálatást és ezen a csatornán keresztül pontos találatot kap a kínálatból.

Azaz azt a szolgáltatást, vagy terméket fogja látni a weboldalon, amit keresett, így a pontos információt, vagy kínálatot szállítjuk le, a többi már a piaci szereplőkön, az ajánlaton és annak paraméterein múlik. Ugyanakkor a költségek pontosan tervezhetőek, és az indítást követően szinte azonnal jelentkeznek a kampány első eredményei, és minden esetben valós igénnyel érkező látogatók érkeznek az oldalunkra.

A hirdetések nem csak a Google hálózatán, hanem más népszerű felületeken is optimalizálhatóak, mint Bing, Yahoo, Baidu, de egyéb social oldalakon is mint, Facebook, Youtube, Instagram, Pinterest, Linkedin, vagy megosztó platformokon, mint Árukereső, Amazon keresztül is megjeleníthetőek.

Ajánlatkérés