SEO, Keresőoptimalizálás

Még mindig a SEO, na de miért is?

A keresőoptimalizálás befektetés, mely helyes tervezés és pontos kivitelezés esetén a befektetett energia arányában sokszorosan megtérül és hosszú távú növekedést idéz elő egy jól felépített vállalkozás számára, hiszen mindig az új ügyfeleket, vásárlókat célozza a gondosan kiépített keresési szándék mentén.

Ugyanakkor a SEO, vagy keresőoptimalizálás költségei további rejtett vagy extra költségek felmerülésének kockázata nélkül, pontosan és előre tervezhetők, rugalmas fizetési konstrukciókkal.

Az optimalizált tartalmak és kulcsszavak száma nem korlátozott, különféle módszerekkel lehet több száz, vagy akár több millió is egy-egy weboldal, vagy webáruház esetében.

A SEO, vagy keresőoptimalizálás a várható eredményhez képest minimális költségráfordítás mellett megnöveli a valós igényekkel weboldalra érkező látogatók számát, akik éppen akkor keresik a szolgáltatásait, vagy termékeit, amikor a vállalkozásra találnak. Kell ennél több?

A programmatic SEO

A SEO-val az oldal minden tartalma optimalizálható, a főoldal, az összes szolgáltatás lap, vagy terméklap, legyen szó 10 lapról, vagy több millió aloldalról, kategóriáról, terméklapról, blogbejegyzésekről, amelyek mind-mind különféle terméket, termékkategóriát, szolgáltatást, vagy csak információkat takar.

És mire van szükségünk?

Természetesen a legfontosabb feltétel egy minden szempontból versenyképes vállalkozás a saját piaci szegmensében, egy versenyképes tartalommal és technológiával létrehozott online felülettel, legyen az weboldal, applikáció, webáruház, esetleg aggregátor oldal.

De bármilyen más típusú tartalom is szóba jöhet, amelyek szintén optimalizálhatóak, mint például egy egyszerű cégkatalógus.

De valójában mi is a lényeg az ügyfélszerzés során?

A legfontosabb dolog a keresési szándék, azaz az igények felmérése, és a találat, a belépési oldal azaz a kínálat közös metszéspontja.

Ha valaki konkrét dolgot keres, akkor azt a találatot szeretnél látni egy adott oldalon belül, amit keresett. Ha van 300 kategóriánk, akkor a leadott kategória keresésre az oldalunk azon lapjának kell bekerülnie a találati listába, amelyik kategóriát kereste az ügyfél és ne egy teljesen másik találat legyen az oldalról, például egy blogbejegyzés.

Miért is fontos ez?

A válasz kézenfekvő, aki keres, a kínálatot szeretné látni, nem mást, nem olvasni akar róla, hanem azt a termék, vagy szolgáltatás kínálatot szeretné látni, amiből válogatni tud, ha mégsem így történik, nagy eséllyel nem fog ügyféllé válni az illető, mert az online térben ilyen "apró hibákra" ma már nincs lehetőség. Aki információt keres, számára pedig nem terméket, hanem egy informatív aloldalt kell optimalizálni a teljesség igényével egy-egy témával kapcsolatban.

A SEO elsődleges feladata a termék, szolgáltatás, információ eljuttatása az igényekhez az adott időben és pillanatban, ha ez nem így van, nagy mértékben csökken az értékesítés esélye, amiből nem fogunk profitálni.

Ajánlatkérés