A kulcsszókutatás automatizálása AI alapon
2024.06.10.SEO szövegírás: Hogyan írjunk megtalálható blogbejegyzést SEO alapon, amit a Google is megtalál a releváns kifejezésekre?
A blogírás egyre népszerűbbé válik, legyen szó személyes hobbiról vagy üzleti célokról. Ahhoz azonban, hogy a bejegyzéseinket minél több ember olvassa el, érdemes tisztában lennünk a keresőoptimalizálás (SEO) alapjaival is, és nem csak PR alapon cikkeket készíteni! A szövegírás ma már alapvető kritériuma az online jelenlétnek és megtalálhatóságnak, azonban egyáltalán nem mindegy, hogy írunk szöveget és nem csak a formaiságokra gondolunk ilyenkor, hanem sokkal inkább az elvekre: kinek, miért, és mikor szánjuk a cikket.
Miért fontos a SEO szövegírói szempontok figyelembevétele a blogírás során?
A keresőmotorok, elsősorban a Google, algoritmusok segítségével rangsorolják a találatokat. Ha szeretnénk, hogy a mi blogbejegyzésünk kerüljön előre a találati listában, akkor úgy kell megfogalmaznunk a tartalmat, hogy az megfeleljen ezeknek az algoritmusoknak. Minél relevánsabb és jobb minőségű a tartalom, annál nagyobb az esélye, hogy a Google magasabbra rangsorolja.
Azonban mielőtt nekiállnánk, érdemes átgondolni miért is akarunk blogot írni, talán szeretnénk elöl lenni egy olyan long tail kifejezésre, amely szorosan kapcsolódik a vállalkozásunk szolgáltatási területéhez, termékeihez, vagy esetleg pusztán hasznos információkat szeretnénk megosztani ügyfeleinkkel, amely inkább a brand iránti hűségüket lesz hivatott erősíteni?
Hogyan alakítsa ki a szövegíró a SEO szövegírás alapjait?
- Kulcsszókutatás: Mielőtt bármilyen tartalmat elkezdenénk írni, érdemes alaposan megtervezni, megnézni, hogy ha már vagy egy témánk, akkor ahhoz milyen olyan kulcsszóhalmaz tartozhat, amit még nem szerepeltetünk az oldal más részén – ez fontos. A kulcsszókutatás segítségével megtudhatjuk egy-egy kereső kifejezés témakörben, milyen egyéb kulcsszavakra keresnek az emberek, és így, fel tudunk a keresési mennyiségek alapján építeni egy olyan struktúrát a cikkhez, ami megadja a tartalom alapját és terjedelmét. Az, hogy milyen kifejezéseket használnak az emberek, amikor az adott témában keresnek információt, könnyedén megnézhetjük a google kulcsszótervezőjével, https://ads.google.com/intl/hu_hu/home/tools/keyword-planner/, de akár más eszközzel is. A lényeg mindig az, hogy milyen stratégiát alkalmazunk a keresőkifejezések beépítése során.
- URL, meta cím és leírás: A legfontosabb keresőoptimalizálási pontok: mint URL, meta cím és leírás a blogbejegyzésünk "névjegykártyája", ezek alapján értékelhető fel maga a tartalom relevanciája alapján. Ezekben kell tömören és érthetően összefoglalni a tartalmat, és benne kell szerepelnie a legfontosabb kulcsszavaknak, ami nem is a kulcsszavakat, hanem magát a témát foglalja össze. Mindezt érdemes úgy csinálni, hogy az oldalon használt egyéb kulcsszavakkal ne konkuráljanak, mert ha így van, akkor félő, hogy kevésbé lesz eredményes a fáradságos és körültekintő munkafolyamat és nem érjük el végső célunkat. Így az URL, és meta elemek kezelése kényes ügy, amely különös figyelmet igényel az egész domain optimalizálását figyelembe véve.
- Szövegtörzs, azaz a SEO szövegírás: A cikktestben fejtsük ki részletesen a témát, és használjuk fel a kiválasztott kulcsszavakat. Fontos azonban, hogy a kulcsszavak ne tűnjenek erőltetettnek, a szövegnek természetesnek kell maradnia, így egy-egy kulcsszó használatának száma ugyan fontos, de nem lehet túl sok sem, itt nagyon érdemes figyelni az arányokra. Ugyanakkor ma már nem is igazán kulcsszavakban gondolkodunk, ha SEO szövegírás kapcsán alkotunk szövegeket. Manapság keresési témák vannak, amiben rengeteg kulcsszó szerepelhet, akár 150-200 kulcsszót is tartalmazhat egy-egy népszerű téma. Így a tematikus kulcsszóhasználat inkább azt jelenti, hogy szakmai alapon felkutatjuk a kapcsolódó legrelevánsabb és legkeresettebb kulcsszavakat, amiket aztán következetesen tematizálva használunk a SEO szövegírás során és szépen beépítjük mind technikailag, mind tartalmilag a szövegbe. A SEO szövegíró azt tudja, hogyan kell egy témát szépen kibontani, milyen kulcsszavakat kell használni, és azt hogyan alkalmazzuk a szövegalkotás során.
- Alcímek és felsorolások: Az alcímek és a felsorolások segítenek áttekinthetőbbé tenni a szöveget, és könnyebbé teszik az olvasást. Emellett a keresőmotorok is jobban megértik a tartalmat, ha strukturált formában van. De mit is jelent ez? Ha megvannak a legforgalmasabb kulcsszavak egy-egy témához, akkor tudjuk igazán azt, hogy milyen kulcsszavakat használjunk. Ezeket a kulcsszavakat érdemes átgondoltan beépíteni a cikk tartalmába és tudatosan kifejtve optimalizálni rá a tartalmat az alcímek és felsorolások segítségével.
- Képek és videók: A képek és videók nemcsak színesítik a blogbejegyzést, hanem szintén megtalálhatóvá teszik a cikket, ha olyan témában írunk, ahol például fontosak a képek, és olyanok, amiket keresnek az emberek, pláne, ha ezek alapján választanak valamilyen terméket, vagy szolgáltatást, például ételeket. Fontos, hogy a képeket és videókat is optimalizáljuk a keresőmotorok számára, így megtalálhatóvá téve őket a képkeresőkben.
- Belső és külső linkek: A belső linkek segítségével összekapcsolhatjuk a blogunk különböző bejegyzéseit, míg a külső linkek más weboldalakra mutatnak, de ugyanakkor mutathatnak a mi oldalunkra is más külső linkek. Mindhárom fontos a SEO szempontjából, hiszen a linkek a weboldal tekintélyét erősítik és segítenek értelmezni és felértékelni egy-egy tartalmat, blogbejegyzést, vagy magát a vállalkozást.
- Mobilbarát kialakítás: Egyre több ember böngészi az internetet okostelefonon, ezért fontos, hogy a blogunk is mobilbarát legyen, csakúgy, mint az oldalunk. A Google már nagyon régóta előnyben részesíti a mobilbarát weboldalakat, mert a keresések és megtekintések nagy része már mobilon történik, sőt a legtöbb esetben a mobilapplikáció is használata is mindennapossá vált.
További tippek
- Frissítsük rendszeresen a tartalmat: A friss tartalom vonzóbb az olvasók számára, és a Google is jobban szereti.
- Építsünk közösséget: A kommentek és a megosztások is segítenek a blog népszerűsítésében, így a már kialakított csatornáinkon népszerűsíthetjük a tartalmainkat.
- Legyünk türelmesek: A SEO eredményei nem jelentkeznek azonnal, sőt... Adjunk a keresőmotoroknak időt, hogy indexeljék a tartalmunkat és a megfelelő találati listákban a megfelelő helyre tegyék be őket a SERP találatai közé.
Összefoglalva
A jó blogírás nem csak a tartalomról szól, hanem a megfelelő optimalizálásról is a megfelelő időben. Ha követjük a fenti tanácsokat, akkor nagyobb eséllyel érhetjük el, hogy a blogbejegyzéseinket minél több ember találja meg, majd olvassa el, esetleg ossza meg saját közösségeivel.
Fontos megjegyezni: A keresőoptimalizálás egy folyamatosan változó terület, ezért érdemes rendszeresen tanulni és tájékozódni az aktuális trendekről, kikérni szakemberek véleményét, ha valami nem úgy sikerül, ahogy elterveztük.
Ha szeretnél többet megtudni a SEO-ról vagy más tippeket, segítséget kérni, kérünk vedd fel velünk a kapcsolatot!