Keresőoptimalizálás és keresőmarketing

 

A SEO/SEM szakember egy összetett tudás birtokosának kell, hogy legyen.

A SEO/SEM szolgáltatás, és tevékenység nem csak a marketing, a szövegírás, az üzleti logika, a programozás, matematika, az algoritmusok napi szintű követésére és ismeretére, azok történeti és gyakorlati múltjára, jelenére, és jövőjére terjed ki. Az üzleti folyamatok ismeretét, a kereskedelmi folyamatok lényegét, az üzleti és piaci mozgásokat a céges folyamatok és mozzanatok minden területét, mint humánerőforrás, számvitel, szolgáltatáskapacitás, gyártáskapacitás, raktározás, logisztika, árképzés és egyéb más folyamatokra is kiterjed. Ennek fényében egy integrált üzleti folyamatmenedzsmentet fed le, mely minden esetben stratégiai és szorosan együtt lélegzik a SEO/SEM munkafolyamatokkal.

A SEO-SEM létfeltétele is ez az ismeret, vagy tudás, önmagában a keresőoptimalizálás ma már nem képes hosszú távon eredményeket produkálni, mely nem csak a helyezésekre, a látogatószámokra, konverziókra vonatkozik, hanem a cég bevételi oldalára könyveléstechnikai szempontból.

 

Az integrált keresőoptimalizálás

Tehát azt állítjuk, hogy maga a SEO önmagában nem képes egy-egy vállalkozás, vagy cég bevételi oldalát középtávon jelentősen megnövelni, szükséges hozzá a konkrét céges kultúra minden árnyalatának felületes ismerete és adott környezetben az általános egyszersmind konkrét tudássá váltható keresőmarketinges tudás egy-egy vállalkozás esetében.

A SEO szakember kritériumai túlmennek a kiváló szakmaiságon, ami elengedhetetlen, és alap mindezek tekintetében. Úgy értelmezzük, hogy a SEO-s szakember célja és végső mutatói a jól működő és felépített vállalkozás könyvelésének bevételi oldalában jelenik meg, természetesen a kiadási oldalon is tételt jelent, viszont nem a költségek, hanem a befektetések között, melynek megtérülési aránya a legjobb befektetések közé sorolja a szakmát.

Így a SEO definíciója sokkal távolabbra, mélyebbre és tovább mutat, mint ahogyan azt eddig gondolhattuk.

Tudjuk, ahhoz, hogy egy jó szakember alapbeállításai és finomhangolásai, a külső és integrált tevékenységekkel karöltve konverziókhoz vezessen, nem kell sok idő, három-hat hónap, végső esetben egy év elegendő a magyar piacon.

Tudjuk azt is, ahhoz, hogy egy-egy cég az adott online piacon vezető szerephez jusson, már egy másfél évnyi idő szükséges. Egy jó SEO-s szakember tudja, hogy egy vállalkozás csak akkor érhet el piacvezető pozíciót, ha invesztál és fejlődik, ezzel párhuzamosan nőnek a költségei és a bevételei is.

A cikksorozatunk azt tárja fel, mennyi idő, munka és energia kell a megfelelő szaktudású emberek mellett egy-egy vállalkozás piacvezetővé válásához az online keresőrendszerekben.

Kiterjed a SEO szakma és tevékenység minden mozzanatára. Példázatokon keresztül mutatjuk be az egyes részfolyamatokat, melyek integrálódnak a keresőmarketing végső soron a marketing stratégiába, így magába a vállalkozás üzleti tervébe. A keresőmarketing szakember feladatait és a munkafolyamatait, ezek részeit mutatjuk.

 

A cikksorozat, mélyebben érinti és elemzi a SEO-s munkafolyamatokat, mely többek között kiterjed:

  • az architektúrára
  • SEO audit
  • a kulcsszó/piac kutatásra
  • a Technológiai SEO
  • On site seo
  • Tartalomfejlesztésre
  • Off site SEO
  • SEM

szerinti munkafolyamatokra.

Felületesen érinti, az OFF SITE SEO részletezése során a következő linkelési típusokat:

  • Értékesítést
  • Social marketinget
  • Hírlevél marketinget
  • Videó kampányokat
  • PR tevékenységet
  • Sajtóközleményeket
  • Kutatási publikációkat
  • Gerilla marketing eszközöket,

melyek kapcsolódó munkafolyamatok, és érintik a weboldal és a cég értékesítési hatékonyságát.

Ebben a cikkben előrevetíteni és érzékeltetni szerettük volna, hogy maga a SEO önmagában nem elég, a keresőoptimalizálók pedig már nem csak SEO-sok, hanem részesei egy-egy cég operatív életének és stratégiai elemét képzik.

A következő cikkek a szakmaiságon fognak alapulni, azon, hogy milyen munkafolyamatokat milyen módszerekkel érdemes elvégeznünk azért, hogy ne kerüljön 1-3 éven belül büntetés alá az oldalunk. Másrészt hosszú távra biztosítsuk azt, hogy kizárólag azok az ügyfelek találjanak ránk a weben, akikre mi gondoltunk és passzol a cég, vállalkozás célcsoportjába, így szavatolva a hosszú távon konverzió/bevétel alapú online jelenlétet.

 

Ajánlatkérés

Kérj tőlünk ajánlatot!